Monday 18 July 2011

~~MakeUP FaunA~~

 

SOLEKAN II

AMIEYANTE ZAZLIN BINTI CHE MEE @ AZMI
200907002
Diploma Kecantikan & Kesihatan
SEMESTER 5
------------------------------------------------------------------------------
ASSINGMENT 1


HMU 542
SOLEKAN  II
EN.JAMIRUL BIN SINAIL




MAKEUP FAUNA ialah makeup yang berkonsepkan binatang.



KONSEP fauna ini menggambarkan harimau bintang. ia menggunakan body painting. mata dilukis di garisan kelopak mata dri dalam mata hingga hujung mata.. hujung dilentikakn sedikit untuk membuat mata menjadi garang. hidung dan mulut di lukis menyurupai hidung harimau bintang. ia baynak menggunakan warna hitam dan putih.


makeup fauna ini meyerupai seekor kucing. hidung diberi shading dan mulut dilukis menyerupai kucing. di sekeliling menggunakan eyelinear dari dalam mata hingga ujung mata. kening dibentuk sedikit tajam. rambut dibiarkna menggurai.
konsep fauna ini menyerupai seekor zebra. muka dilukis seperti kulit zebra..ia menggunakan warna hitam dan putih. bulu mata dipakai untuk tujuan membesarkan bentuk mata.

konsep fauna ini menyerupai seekor harimau yang garang.penggunaan warna oren,hitam dan putih.



menyeruapi seekor burung helang. untuk konsep burung helang ini ia sedikit. ia perlu dibuat berhati supaya tidak comot dan perlu kreatif. penggunaan warna putih,kuning,coklat dan merah.



gambar ini menyerlahkan bahagian mata. mata di oles dengan warna biru,pink,dark purple.mata dimakeup dengan teknik smokey eyes.


No comments:

Post a Comment