Wednesday 13 July 2011

~~maKEUP accIDENT~~


 

SOLEKAN II

AMIEYANTE ZAZLIN BINTI CHE MEE @ AZMI
200907002
Diploma Kecantikan & Kesihatan
SEMESTER 5
------------------------------------------------------------------------------
ASSINGMENT 1
HMU 542
SOLEKAN  II
EN.JAMIRUL BIN SINAIL
Solekan kemalangan adalah solekan yang merupakan kecederaan pada muka contonya pada bahagian mata,hidung,pipi,mulut, dan sebagainya.Selain muka,solekan kemalangan ini juga pada bahagian badan ,tangan dan kaki.
 

 








  • kesan pada seluruh bahagian muka ini sangat mengerikan. ia menggunakan tisu,dan telur untuk menampkkan kesan luka. ia juga banyak menggunakan cecair berwarna merah pada seluruh muka untuk menampkkan kesan darah yang banyak.


  • effek luka kemalangan ini seperti hentakan yang kuat pada bahagian muka,mata dan hidung. darah diletakkan pada bahagian hidung seperti hentakan yang kuat.boleh gunakan cecair berwarna merah contohnya pati sirap. pada bahagian mata,oleskan eyeshadow seperti kesan luka dan lebam.dan sedikit cecair berwarna merah sperti kesan darah.


  • kesan luka ini seperti di tumbuk kerana terdapat effek lebam pada bahagian mata dan mulut. untuk menampakan effek ini lebih real boleh gunakan eye shadow berwarna kelabu,dark purple,biru kebiruan. eyeshadow di bland.
  • bekas luka ini seperti  luka ditikam pada bahagian pipi. dipenuhi dengan darah. darah dibuat dengan menggunakan cecair berwarna merah contohnya pati sirap. pada bahagian dahi di buat belahan seperti ditoreh dengan pisau yang tajam. untuk menampakkan effek ini lebihan real boleh gunakan tisu,telur putih dan foundation berwarna gelap.
  • bekas luka ini seperti luka melecur. boleh gunakan eyeshadow berwarna gelap.contohnya warna kelabu,purple dan biru kebiruan.

No comments:

Post a Comment