Wednesday 13 July 2011

~~~fuTUristick maKEUP~~~~

SOLEKAN II

AMIEYANTE ZAZLIN BINTI CHE MEE @ AZMI
200907002
Diploma Kecantikan & Kesihatan
SEMESTER 5
------------------------------------------------------------------------------
ASSINGMENT 1

HMU 542
SOLEKAN  II
EN.JAMIRUL BIN SINAIL


                                                         
makeup futuristick adalah makeup pada masa hadapan yang sangat pelik dan unik. seperti contoh gambar lady gaga ia menggunakan makeup yang tebal dan costume nye menampakan ia makeup pada masa hadapan.. walaupun pelik tapi Lady gaGa berani memperagakan baju2 tersebut dAn makeup futuristick di mana-mana pun sehingga dia ada gaya tersendiri!!!
selain baju-baju yang pelik ,lady gaga juge suke memakai wing yang unik dan selalunye wing nye berwarna putih,kuning or silver..   ia menampkakn lagi gaya futTURISTICK ..... anda berani??? 

makeup FUTIRISTICK tak semestinya menggunakan warna-warna gold dan silver.tetapi ia juga boleh menggunakan warna yang lain seperti ungu dan di campur dengan warna yang lain spt orange dan kuning. selalunya makeup futurstick ini dimakeup dengan teknik SMOKEY EYES untuk menampakkn mata lebih galak dan besar.

untuk menyerlahkan lagi mata dan menampakkan  makeup FUTURISTICK ia juga boleh menambahkn glitter berwarna silverdi ujung mata. ~~

Selama ini Katy Perry selalu dikenal sebagai penyanyi dengan vokal berkarakter dan gaya fashion yang outstanding dan out of the box. Tapi kini dia mencuba sesuatu yang baru dengan make-upnya. ia bukan lagi Katy yang tampil dengan make-up sempurna. Kini ia bersolek ala alien untuk video klip terbarunya, ‘E.T’ yang bernada sangat catchy. Seluruh make-up dan gaya rambutnya dibuat dengan konsep futuristik, dengan warna fuschia yang sangat mendominasi keseluruhan make-up. Seluruh bahagian, bahkan hingga guratan-guratan di wajah dibuat dengan sangat detail..
makeup FUTURISTICK memunyai teknik makeup yang berbeza. ia juga boleh mengggunakan body painting untuk merubah dan menjadi ia lebih pelik. makeup dengan menggunakan body painting perlu kreatif sepeti gmabar tersebut. ia juga menggunakan contect lens untuk menampkkan mata yang sangat pelik. pada bahagian mata, kelopak mata dioles dengan menggunakan eye shadow dan cara pemakaian eye linear juga berbeza. di dalam gambar inin ia banyak menggunaakan warna dark purple, soft purple,pink,dan sedikit warna biru.

jika makeup FUTURISTICK  pada wajah sagat simpLE dan lebih natural , untuk menampakn makeup ini,rambut juga memainkan peranan yang penting. Rambut di sasak dan di bentuk seprti gambar diatas.pemakaian costume juga sangat penting. pada gambar ini,ia banyak menggunakan warna hitam dan silver.

PAda gambar ini ia menggunakan warna gold dan silver tetapi teknik makeup yang berbeza. ia menggunakan bahan yang ditampal pada wajah. Mata dimakeup dengan teknik SMOKEY EYES. Rambut disasak dan di sanggul tinggi.















                              ~~~ jeNIS MakeUP YAng dIGUNAkAN UNTUK MaKEUp FUTURISTICK...~~~

                                                                             eyeshadow

                                                                            Foundation




                                       

No comments:

Post a Comment